Van Pismo Beach naar Ventura

23 augustus 2016 - Ventura, Verenigde Staten

Onze laatste volle dag met de camper. Weer een stukje verder in de richting van Los Angeles. Vandaag zo’n 150 miles naar Ventura. Onze eerste stop maakten we in Solvang. Zoals we al eerder vertelden hebben de diverse nationaliteiten die naar Amerika emigreerden zo hun eigen gemeenschappen. Solvang is ontstaan doordat Deense leraren er een school stichtten. De huizen en gebouwen geven het geheel een Scandinavische uitstraling en dat heeft het tot een toeristisch plaatsje gemaakt Heel typisch, die Deense straatnamen, de Deense bakker, windmolens. We dronken er een lekker kopje koffie. Vervolgens verder via de kustroute. Onderweg vonden we een plekje aan de oceaan waar we de lunch namen. Heerlijk buiten, of in de zon of onder de luifel. Vlak naast de weg loopt de spoorlijn. Wij zeiden al tegen elkaar: “Over deze spoorlijn hebben opa en oma Van Doorn en tante Jeanne en oom Kees vast gereden tijdens hun reis naar Amerika en Canada.” Dus een foto van de spoorlijn gemaakt. We waren net weer aan het rijden toen de trein langskwam. Wij te laat voor een foto natuurlijk. We reden verder naar Santa Barbara. Op zoek naar een parkeerplek reden we langs het station en daar stond de Amtrak. Dus, pa, ma, tante Jeanne en oom Kees, deze foto is speciaal voor jullie! Santa Barbara  straalt een mediterrane sfeer uit door zijn witte huizen, palmbomen en een heerlijk strand. Voor Corné is dit het ultieme vakantieleven. Toen hij van de medewerkster van het toeristeninformatiecentrum hoorde dat de scholen hier wel 8 of 10 weken vakantie hebben, wist hij het zeker: later gaat hij hier wonen. Wij liepen even de Wharf op, een pier die 800 meter het water insteekt en vroeger dienst deed als werf. Nu zijn er restaurantjes en winkels. We zaten even heerlijk aan het water en zagen zeeleeuwen, zeehonden en we dachten ook één keer een dolfijn.
Daarna richting camping Ventura Ranch. We wisten niet dat deze camping een zwembad had, maar dat bleek wel het geval te zijn Dus namen we voor het eten nog lekker even een duik in het prachtige zwembad. We hebben hier een heel mooie plek. Bijzonder is dat hier pauwen vrij rondlopen over de camping. Na het eten werden de koffers uit het bagageruim gehaald om ingepakt te worden. Alle kastjes weer leeg en een natte doek door de camper. Morgen moeten we tussen 8.00 en 10.30 uur de camper inleveren bij Road Bear in Los Angeles. Dit wordt dus ons laatste nachtje slapen in de camper.

1. René en mery:
    24 augustus 2016
    Wat vliegt de tijd...wat hebben jullie veel gezien en wat hebben wij genoten van jullie verhalen. Geniet van de laatste loodjes doen wij ook...en een goede veilig terug reis en tot in Dodewaard groetjes van ons allemaal
  2. DAEGRJ:
    24 augustus 2016
    Hoi Corné, als je daar gaat wonen, ben je hier niet meer welkom, dus moet ik je ophalen of blijf je daar? Die weken vakantie 8-10 weken geeft trouwens wel meer mogelijkheid om een mooie vakantiebaan te vinden, heb je trouwens ook geïnformeerd naar het aantal vakantiedagen die een Amerikaan krijgt? Dan blijf je denk ik toch in Nederland. Dus denk er nog even over.