Van Angels Camp naar San Francisco

18 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Deze overnachting hebben we even gebruikt om weer alles op orde te brengen: benzine en gas getankt, boodschappen gedaan, was schoon in de kasten, alle apparaten weer opgeladen. Fijn dat we van thuis twee grote stekkerblokken en twee Amerikaanse stekkers meegenomen hebben. Telefoons, I-pad, laptop, batterij camera kan zo allemaal tegelijk opgeladen worden. Het was warm hier, gisteren 94 graden Fahrenheit, dat is 34 graden Celsius. (- 32 en dan delen door 1,8). Alle maateenheden zijn anders hier. Miles i.p.v. kilometers. Goed om het verschil in de gaten te houden, want 50 miles zijn wel 80 kilometers. Onze camper is 12 feeth hoog. Belangrijk om te weten als je een tunnel doorgaat of een parkeergarage in wilt. 12 feeth is 3.66 meter (1 footh = 30,5 cm). Niet alleen benzine gaat per gallon, maar ook een kan melk in de supermarkt heeft de inhoud van een gallon (3,7 liter). De kleinste hoeveelheid melk die je kunt kopen is een halve gallon. Een pound (afgekort lb) is 453 gram.
We waren nog maar net op weg, toen we getuige waren van een eenzijdig ongeluk, een vrouw in een personenauto was van de weg geraakt en tegen een boom gereden. De auto was total loss. Hulpverlening was snel ter plaatse. Daarna richting San Francisco. We kwamen door een vallei met voornamelijk land- en tuinbouw. Richting San Francisco werd het verkeer snel drukker, 2x 6 baans autowegen zijn niet vreemd. Wat een verkeer! Fijn dat we een GPS hebben en in druk verkeer kijken al onze zes ogen mee. Via de San Mateo brug (meer dan 11 kilometer lang) staken we de San Francisco Bay over. Onze camping ligt in het zuiden van San Francisco en is eigenlijk een grote parkeerplaats met aansluitingen voor campers. Om ons heen staan campers zo groot als touringcars. En dan hebben ze ook nog een auto bij zich. Die heeft of de camper getrokken of de auto hing achter de camper. Onze camper is hier echt een kleintje. De camping is echt alleen een overnachtingsplek om San Francisco te bezoeken. De camping is de duurste die we hebben. Maar hotelprijzen in San Francisco zijn te vergelijken met die van New York: heel duur dus. Het ligt aan de Pacific Oceaan en vanaf de rand kijken we over de oceaan. De temperatuur is hier beduidend anders. Ca. 20 graden Celsius.  San Francisco staat bekend om zijn mist. Op de camping is het zonnig, maar uiteraard waait het er flink. Maar vanuit de camper zie je landinwaarts de lage wolken hangen.
Er is een winkelcentrum vlakbij en daar haalden we lopend even wat boodschappen. Terug zagen we in de verte een walvis enkele keren met zijn staart boven water en water opspuiten. Je kunt hier niet in de oceaan zwemmen, het water is te koud. Wel gingen Henri en Corné nog even zwemmen in het zwembad op de camping. Er is ook een warmwaterbad bij, dus dat wilde wel.
Na een lekkere maaltijd bestaande uit sla, aardappeltjes en kipdrumsticks bereidden we ’s avonds de dag van morgen voor. Wordt weer een dagje sjouwen in een stad. Van natuur gaan we nu weer naar de cultuur.

1. DAEGRJ:
    19 augustus 2016
    Zo ontdekkingsreizigers, hier weer een reactie na een paar dagen, jullie maken heel wat mee, levensgevaarlijk zoals je ziet maar jammer dat jullie niet in dat park zijn geweest met die enorme bomen, zwemmen kan je altijd nog toch .... ha. ha. Met zin camper als op de foto, nou dan wil ik ook wel hoor, alhoewel wij vandaag in Urk ook een vrachtwagen als camper staan, alleen denk ik dat deze even groot was als jullie camper. Geniet er nog maar even lekker van want het is nu zo voorbij allemaal. Wij gaan maandag allemaal weer aan de bak. En Henri een beetje lachen op die foto's de zelfontspanner werkt echt wel.