Van Yosemite naar Angels Camp

17 augustus 2016 - Angels Camp, Verenigde Staten

Hoewel we deze camping een prima locatie vonden om Yosemite park te bezoeken, vinden we het fijn dat we nu weer naar een camping gaan met alle voorzieningen. Henri wilde vanmorgen even gebruik maken van het toilet op de camping, maar dit was echt niet schoon. We reden 8.15 uur weg. De afstand naar de volgende camping is niet ver, het is eigenlijk een tussenstop tussen Yosemite en San Francisco. De weg er naartoe was constant dalen. Gelukkig heeft de camper een tow/haul (extra power/motorrem). Dat maakt het iets makkelijker. Eenmaal afgedaald zagen we weer een ander landschap. Loofbomen, wat koeien in een kurkdroog landschap. Het gras is geel i.p.v. groen. Het is hier dan ook warmer dan wij verwacht hadden. We deden onderweg nog wat boodschappen en tankten even en gingen toen naar de camping. Voor het eerst werden we niet heel vriendelijk te woord gestaan. Zoals al eerder gezegd, vinden wij de Amerikanen vriendelijk en behulpzaam. Nou, deze paste niet zo zeer in het beeld.
We hadden voor vanmiddag twee opties: naar het Calaveras Big Trees Park of zwemmen op de camping. Omdat het én warm was én het park toch nog 45 minuten rijden was én we al mammoetbomen gezien hebben, kozen we voor zwemmen. En dat was een goede keuze. Deze dag is eigenlijk, samen met morgen, een beetje een tussendag tussen de parken en de steden. Morgen gaan we immers naar de cultuur. We hebben de middag heerlijk doorgebracht aan het zwembad en daar gezellig gepraat met een Amerikaans echtpaar. En dat is heel leuk, omdat je dan allerlei dingen vraagt en hoort over het leven hier. Ook deze mevrouw had weer Nederlandse voorouders. Dat hebben we nu al diverse keren meegemaakt dat iemand dat vertelde. Deze mevrouw kende oliebollen, drop en Leidse kaas. Zo hoorden we al namen als Klein, Van IJsseldijk, Kurkwijk. Veelal mensen die voor of na de Tweede Wereldoorlog naar Amerika gegaan zijn. Het leven hier in Californie is duur, volgens hen. Jonge mensen moeten veel studiegeld betalen, huizenprijzen zijn zo hoog dat jonge mensen eigenlijk niet kunnen kopen. Ouderen kunnen stoppen met werken als ze genoeg geld hebben, dus niet zozeer leeftijdgebonden. ’s Avonds staken we de BBQ aan. Gelukkig staan de BBQ en de picknicktafel in de schaduw

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade