Onze eerste vakantiedag.

31 juli 2016 - New York City, Verenigde Staten

Vroeg het bed uit. Zaterdag waren verscherpte controles bij Schiphol ingesteld en die zouden ook zondag nog gelden. Om 4.00 uur vertrokken we naar Amsterdam. Fijn dat Dirk en Bauwe van die vroege vogels zijn. De controles waren op de toegangsweg duidelijk zichtbaar, maar omdat het nog zo vroeg was viel de vertraging mee. Dat je niet zo maar in een Amerikaans vliegtuig stapt, merkten we bij de check-in. De vragen die gesteld werden, hadden wat weg van de controle die we ooit bij El Al hadden. De vlucht vertrok met een halfuur vertraging, dat viel dus alles mee. Onderweg hebben we ons best vermaakt met Spectre van James Bond, Yhatzee op een beeldscherm en een dutje doen. Op de geplande tijd landde de Boeing 767 op Newark Airport. De Amerikaanse douane gaat niet over één nacht ijs: vinger- en duimafdrukken van beide handen en een foto van je gezicht. En weer vragen. Nadat we de koffers hadden, meldden we ons bij de Ground Transportation. Vooraf hadden we vervoer met een shuttlebus geboekt. Binnen een halfuur was er een busje dat ons samen met enkele andere passagiers naar Manhattan bracht. 15.00 uur Amerikaanse tijd waren we op onze kamer. Na alle drie even een kort slaapje gedaan te hebben, zijn we daarna naar Times Square gelopen. Na nog  een hapje gegeten te hebben, verwonderden we ons over de mensenmassa, de neonlights en de sfeer op Times Square. Omdat we het niet te laat wilden maken, gingen we daarna terug naar het hotel. Nu, 21.30 uur, zijn we bijna 24 uur op. We gaan slapen.

1. Wilma van Dorland:
    Goedemorgen, jullie zijn er
    Heel fijne vakantie samen en vooral heel mooie herinneringen samen maken
    Liefs Hennie en Wilma
  2. Simon en Hetty:
    1 augustus 2016
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Heel veel plezier!
  3. Antine:
    Lieve mensen,
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Vanaf nu genieten!! Super leuk om jullie te volgen!! Liefs, antine
  4. Gerda van Dorland:
    1 augustus 2016
    Nou best goed toch dat er zo goed gecontroleerd word.
    Fijn dat alles goed verlopen is,en nu gaan genieten van deze reis.
    Veel plezier,en geniet ervan.

Wido Gerda Ivor en Rowan
  5. Opa en Oma:
    1 augustus 2016
    Heel leuk om op deze manier jullie te kunnen volgen.
    Wij hebben gisteren het vliegtuig ook gevolgd tot aan de landing.
    Veel plezier en geniet er van.
  6. Mariska:
    1 augustus 2016
    Leuk hoor om jullie te volgen !!