New York

1 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

Rond 7.00 uur waren we alle drie wakker. Omdat we gisteravond bij de supermarkt tegenover het hotel al wat voor het ontbijt gekocht hadden, konden we rustig op onze kamer ontbijten. Ideaal, zo'n klein keukentje op de kamer.
Rugzakken gepakt en met de metro naar Times Square. Van daar met de hop-on hop-of bus naar het zuiden van Manhattan. Wat een verkeer in de stad. We maakten de oversteek naar Staten Island. Prachtig gezicht op de skyline van zuid Manhattan en op het vrijheidsbeeld. Vervolgens gelopen naar Wall Street. Het hart van Financial District. Na september 2001 is het niet meer mogelijk de beurs, de Stock Exchange, te bezoeken. Daarna Ground Zero bezocht. Heel indrukwekkend, Prachtig hoe ze 9/11 in twee gigantische monumenten herdenken. De nieuwe One World toren, oftewel Freedom Tower, is nu met meer dan 500 meter het hoogste gebouw van New York. Tot slot nog het rondje downtown met de bus afgemaakt. Na een makkelijke maaltijd 's avonds weer terug naar Manhattan voor de nighttour. Heel mooi om New York verlicht te zien. De skyline vanaf Brooklyn was sprookjesachtig om te zien. Het leven in New York gaat dag en nacht door. Zo is de supermarkt tegenover het hotel geopend van 6.00 tot 1.00 uur 's nachts. En 's avonds om 21.00 uur is het drukker dan bij ons op een vrijdag bij Albert Heijn. New York never sleeps.

1. DAEGRJ:
    2 augustus 2016
    Hallo New York, bij jullie gaat het dag en nacht door, gelukkig is het hier rustiger en heeft ieder weer lekker geslapen. we zouden een gezamenlijke wandeling gaan maken. Maar aangezien deze vrijwillig is en de regen niet. Hebben we er voor gekozen om toch nog even te blijven liggen. jammer dat het pleidooi voor een verruiming van de winkeltijdenwet nu in een overtreffende trap wordt gehouden. Ik hoop dat julli veel mooie dingen meemaken. Wij proberen jullie met beide benen on earth te houden.
  2. DAEGRJ:
    2 augustus 2016
    Hallo New York, bij jullie gaat het dag en nacht door, gelukkig is het hier reustiger en heeft ieder weer lekker geslapen. we zouden een gezamenlijke wandeling gaan maken. Maar aangezien deze vrijwillig is en de regen niet. Hebben we er voor gekozen om toch nog even te blijven liggen. jammer dat het pleidooi voor een verruiming van de winkeltijdenwet nu in een overtreffende trap wordt gehouden. Ik hoop dat julli veel mooie dingen meemaken. Wij proberen jullie met beide benen on earth te houden.
  3. Simon en Hetty:
    2 augustus 2016
    Wat een belevenissen. Mooi om dat allemaal te zien in het echt. Genieten maar!
  4. Wilma van Dorland:
    2 augustus 2016
    Wauw.....New York......echt wat een andere wereld.
    Geniet .....
  5. Ma Witte:
    2 augustus 2016
    Heel indrukwekkend allemaal. Ik ben nu bij ma en heb jullie foto's en verhalen laten zien. Met hotspot kom je met de laptop een heel eind.

Hopelijk is het ook beter weer bij jullie. Het BBQ-weer krijgt hier een 2,0. Het vriest nog net niet.

Namens ma de hartelijke groeten en nog veel plezier!! Ma vindt het onbegrijpelijk om dit zo allemaal te lezen, te zien en te volgen.

Liefs van ma Witte, Hans, Laurens en Jørgen.