Van Grand Canyon naar Monument Valley

7 augustus 2016 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Iets voor negen uur verlieten we de camping. We zijn blij dat we voor deze camping midden in het nationale park gekozen hadden. Een half jaar van te voren, 5 februari dus, al geboekt. Via ingang oost verlieten we het park, na eerst nog één keer gestopt te zijn voor een schitterend uitzicht. Vandaag op weg naar Monument Valley. In dit gebied zijn veel western films opgenomen, waaronder delen van Once upon a time in the West. Favoriete film van Henri. Vandaag gaan we de derde staat in: Las Vegas ligt in Nevada, Grand Canyon in Arizona en Monument Valley in Utah. Ook zetten we de klok een uurtje vooruit. We zagen onderweg diverse landschappen, maar veelal heel verlaten. Eindeloze vlaktes met….niets. Maar wel zoveel diverse kleuren in het landschap. Voor het eerst heeft Carla een stuk gereden. Rond drie uur waren we op de camping. We hebben een goede plek en kijken tegen de bekende roestkleurige rotsen aan. Voor het eerst weer internet. Appjes lezen en beantwoorden en gemaakte reisverslagen op reislogger zetten. Leuk, dan zijn we weer bij.
Misschien ook een leuke gelegenheid iets over de camper te vertellen. De camper is circa 8 meter lang en 2.50 meter breed. Je zit t.o.v. het leefgedeelte een beetje laag in de cabine. Achter de chauffeur is de eettafel met twee banken. Net zoals in een caravan en je kunt er een bed van maken. Daarachter de keuken. Twee spoelbakken, oven en magnetron. Daar weer achter een vast tweepersoonsbed. Als we rijden is het voeteneinde van het bed dubbel geklapt, zodat het bed korter is. Eenmaal op de plek, klap je dat weer neer, druk je op een knop en wordt de camper daar een meter breder (slide out). Wij slapen dus eigenlijk met ons hoofd “buiten” de camper. Daarnaast, dus ook helemaal achterin de badkamer. Douche, wc en wastafel met kastje en spiegelkastje. Terug richting de voorkant een hangkast met daaronder diverse laden en daarnaast de koelkast en de diepvries. Dan weer iets verder naar voren de deur. Dan tot slot een tweezitsbank die achter de passagiersstoel staat. Al met al veel ruimte en voldoende bergruimte. We hebben gekozen voor een camper van Road Bear, omdat deze een interne stahoogte heeft van 2.08 meter. Diverse andere campers zijn 2.00 meter hoog en dat is voor Corné niet handig.
Nu zitten we nog lekker buiten, lampje aan en het reisverslag maken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Simon en Hetty:
    8 augustus 2016
    Wat zien jullie veel en ik denk dat je je af en toe wel heel klein voelt. De camper is wel een joekel zeg. Carla vond je het niet eng om in zo'n groot ding te rijden? Ik vind de verhalen erg leuk en kijk er iedere dag naar uit om met jullie mee te genieten.
  2. Mariska:
    8 augustus 2016
    Heel leuk hoor wat jullie allemaal zien en meemaken ,zo bijzonder
    De foto,s vind ik ook heel leuk om te zien dan heb je er ook een idee bij!!
  3. Hennie:
    9 augustus 2016
    Indrukwekkend om dit allemaal mee te maken. Wat een mooie camper. Prachtig land. Nog heel veel plezier op jullie reis.
    Groetjes Hennie