Grand Canyon

6 augustus 2016 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

En ja hoor, weer alle drie voor 7.00 uur wakker. Heerlijk stil buiten en de zon scheen al. Na het ontbijt, waarbij we ook een lunchpakket klaarmaakten, liepen we naar de ingang van de camping om daar de shuttlebus te nemen. Je mag met de auto het park in tot één van de parkeerplaatsen. Vervolgens moet je verder te voet of met de shuttlebus. Er zijn drie routes, west, midden en oost, die met elkaar verbonden zijn. Het is een prima systeem, want de bussen rijden zeer frequent. Allereerst koersten we op Mather Point. Ja, en als je daar dan eenmaal staat en over de canyon kijkt, voel je je heel klein. Je staat aan de rand van de canyon, 2100 meter boven zeeniveau, en kijkt zo de canyon in. Daarna hebben we via een prachtig wandelpad een stukje langs die rand gelopen tot Yavapai Point. Uiteraard vele keren gestopt en foto’s gemaakt. In het Visitor Center een film gekeken over de canyon. Daarna met de bus naar de west kant. Daar maakt de canyon een bocht en heb je weer een heel ander uitzicht, zelfs op de Colorado rivier ver beneden. Ook daar weer een stuk gelopen. Het was prachtig zonnig en heel helder weer, zodat we zelfs een berg 99 km verderop konden zien. In de middag werd het snel warmer en de lucht snel donkerder. We hadden het plan om nog even naar Market Plaza te gaan om onze appjes te lezen. Sinds we uit Las Vegas vertrokken zijn, hebben we al geen Wifi meer gehad. Hier in het park is dat alleen in Market Plaza. Maar omdat het al wat onweerde in de verte kozen we er voor om direct naar de camping te gaan. Een goede keuze. Want we waren nog maar net bij de camper om het begon hard te regenen. Geen appjes, dan maar een lekkere bak koffie.
Na de bui werd het weer prachtig weer en konden we lekker buiten eten. Iedere campingplek heeft een eigen picknicktafel. Na het eten vertrokken we snel om de zonsondergang te bewonderen. Snel in Market Plaza op de enige computer die er staat iets op de reislogger gezet. Heel leuk om de reacties te lezen. Wij vinden het lezen zeker zo leuk als jullie het verslag blijkbaar vinden!
Daarna verder naar Yaki Point. Op de rotsen konden we nog een prima plekje. Heel mooi zoals de ondergaande zon de rotsen van de canyon steeds weer anders verlicht. Een prachtig kleurenspel. Daarna aan de westkant de zon onder zien gaan.
Nu in de camper. Corné kijkt een DVD, Henri heeft de wegenkaart voor zich en Carla maakt dit verslag.
We hebben iets heel moois gezien vandaag. De canyon is zo groot, heeft prachtige kleuren en liet zich door het weer vandaag van de goede kant zien.

1. Jolanda en Ton:
    8 augustus 2016
    Hallo allemaal, ohhhhh dit is echt waanzinnig!!!! Wat een prachtige foto's, we lezen graag jullie reisverslagen, zo genieten we met jullie mee!
  2. Ria Getkate:
    8 augustus 2016
    Ik kijk elke dag uit naar jullie verslag en foto's. Zo leef ik ook een beetje jullie reis mee. Prachtig
  3. Wilma van Dorland:
    8 augustus 2016
    Ongelooflijk mooi om over jullie schouder mee te kijken.