Van San Francisco naar Moss Landing

21 augustus 2016 - Moss Landing, California, Verenigde Staten

Nadat we een paar dagen niet met de camper weg geweest waren, vandaag weer een reisdag. Bestemming Moss Landing, nog geen 100 miles. Het was bewolkt, maar wij hoopten naar het zuiden toe meer de zon te gaan zien. In San Francisco hadden we voor het eerst een lange broek aan en eigenlijk wilden we die vandaag weer inruilen voor een korte. Op het programma van vandaag stond een stuk naar het zuiden rijden en in de middag een boottocht maken om walvissen te zien. Vandaar dat we het eerste deel naar het zuiden niet voor de bekende Highway 1 kozen, maar voor een snelweg wat meer landinwaarts. Na even gezocht te hebben stonden we rond 12.00 uur op een parkeerplaats bij de haven van Moss Landing. Dat kwam mooi uit, want om 12.30 uur vertrok de volgende boot. De excursie overtrof onze verwachtingen: wat hebben wij genoten van waterspuitende en buitelende walvissen. Niet dat ze heel hoog sprongen, maar wel hun staart boven water lieten zien en dat vlak bij de boot. Eenmaal zelfs zo dichtbij dat wij het spuitende water in ons gezicht voelden. En als we dan even geen walvis zagen, lieten de zeeleeuwen zich zien kort bij de boot. Met rode wangen, de zon was inmiddels gaan schijnen, keerden we terug naar de haven. Vlak ernaast lag de camping, dus daar waren we zo.
Na het eten ’s avonds nog even naar het strand geweest en daarna in het dorpje bij een groente- en fruitstal een meloen gekocht.
Niet zo’n lang verhaal vandaag, maar ook deze dag was weer heel mooi.

1. DAEGRJ:
    22 augustus 2016
    Hallo Americanos, Ik moet toegeven die Amerikanen kunnen er wat van, die walvissen zo in scène te zetten dat je er echt in gelooft, prachtig lijkt me dat. Ik zou wel mee willen. Nog enkele fijne dagen, maar het wordt nu kort dag. Geniet er nog even van.
  2. Gerda van Dorland:
    24 augustus 2016
    Nou wat prachtig om de walvissen te zien,dit staat ook nog op mijn verlanglijstje,prachtige foto"s