Bryce Canyon

11 augustus 2016 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Na een koude nacht stonden we op met wat wisselvallig weer. In de verte onweerde het en er viel wat regen. Gelukkig klaarde tijdens het ontbijt de lucht helemaal op en vertrokken we met zon naar de shuttlebus. Net als in de Grand Canyon rijden ook hier in Bryce Canyon shuttle bussen. We stapten uit bij Sunset Point om daar een wandeling te starten. Sunset Point gaf ons een prachtige blik op de canyon. Bryce Canyon is niet te vergelijken met de Grand Canyon. Het is een halfronde canyon die de bijnaam amphitheater heeft gekregen. De canyon kenmerkt zich door rotsnaalden, stenen torens en andere steensculpturen. Via de Navajo-trail daalden we af de canyon in om uiteindelijk na  flink klimmen weer op de rand van de canyon terug te komen. Een prachtige wandeling
(van 2 uur)waarbij elk punt weer een mooi plaatje liet zien. Wonderlijk zoals de natuur dit gevormd heeft en o, wat voel je je dan weer klein. Het was inmiddels heerlijk weer. Na de wandeling gingen we met de bus terug naar de camping, die net buiten het park ligt. Daar namen we onze lunch, lekker buiten. Op de camping lopen een soort woestijnratjes, chipmunks. Terwijl Carla even in de campingstoel zat, liep het beestje gewoon onder de stoel door. Ook tijdens de wandeling zagen we diverse keren deze vlugge beestjes het pad oversteken. Om 13.30 uur stapten we op een excursiebus. Deze meer dan drie uur durende trip bracht ons buiten de canyon en op diverse punten stopten we om van het uitzicht op de canyon te genieten. De gids vertelde veel over het ontstaan van de canyon, de flora en fauna.
Het was inmiddels over vijven toen we terugkwamen op de camping. We besloten de sperzieboontjes te laten voor wat ze waren en een pizza te gaan eten. Uiteraard was het een “big” pizza en met ons drietjes konden we twee pizza’s niet op.
We hebben het vandaag goed getroffen met het weer. Gisteren met regen en onweer hier naartoe gereden, maar vandaag alles kunnen doen wat we wilden. Het slechte weer van gisteren heeft de weg die wij morgen naar Zion wilden nemen, geblokkeerd. Er zijn rotsblokken op de weg gevallen en voorlopig is de weg en de oost-ingang van het park afgesloten. We moeten nu omrijden. Gelukkig is het park niet zo ver van hier en valt de afstand met omrijden erbij, nog mee

1. Simon en Hetty:
    12 augustus 2016
    Weer van die mooie foto's. Je mag wel een jaar uittrtekken om een fotoboek te maken. Nog veel plezier!!!