Van Bryce naar Zion

12 augustus 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vannacht heerlijk geslapen. De camping ligt op een hoogte van 2100 meter, dus de nachten zijn koel. We konden vlot wegrijden vanochtend om zo richting Zion te gaan. Een medewerker van de receptie had ons een bepaalde weg afgeraden om met de camper te rijden. Maar we spraken mensen die gisteren uit Zion gekomen waren en die hadden die weg wel met de camper gereden. We hadden er zeker geen spijt van er toch voor gekozen te hebben, want het was een prachtige route over een pas. Onderweg zagen we een kudde schapen met schaapshonden en…..een herder te paard. Een sheepboy zeker! Rond de middag arriveerden we in Zion. Ook hier maar goed dat we gereserveerd hadden (12 februari), want alles zit vol. We overnachten nu weer op een camping in het nationale park. Hier mogen we geen water afnemen, maar wel elektriciteit. Maar goed ook, want het is hier heel warm en de airco draait permanent. We hebben een prachtige plek, aan de Virgin rivier en met wat schaduw. Voor de camper op de plek stond, zagen we al een hert lopen. Na de lunch met de shuttlebus naar het einde van het park. Zion is weer heel anders dan de Grand Canyon en dan Bryce Canon. Het is een canyon uitgeslepen door de rivier de Virgin met zeer steile rotswanden. Omdat de eerste bewoners van de canyon Mormonen waren, vind je hier allerlei bijbelse namen, als Virgin, Abraham, Isaac en Jacob. Vanaf Temple of Sinawava maakten we de wandeling langs de rivier. Waar het pad ophoudt, kun je verder lopen door de rivier. Wel je schoenen aanhouden, want er liggen allemaal grote stenen. Corné en Carla hebben een stukje gelopen van de Narrows, Henri hield het liever droog. Daarna weer terug naar de camping om lekker buiten te eten. Het is nu 19.00 uur en de zon is net achter de rotsen gezakt. Omdat we hier niet kunnen douchen in het park, gebruiken we nu de douche in de camper.
We hebben kort een indruk gekregen van Zion. Wat ons opviel was de grote stroom mensen. Het is hier veel drukker dan in Bryce Canyon en omdat het niet zo groot is lijkt het ook drukker dan in de Grand Canyon. Allerlei winkeltjes, restaurants enz. voor de ingang van het park maakt het allemaal een beetje te, vinden wij. De weg die afgesloten was, waardoor wij een omweg moesten maken, is vandaag weer vrijgegeven.

1. DAEGRJ:
    13 augustus 2016
    Hallo fam Witte,
    Wat een belevenissen allemaal, wij zijn inmiddels weer thuis, maar jullie op de helft geloof ik. Ik zie wel dat jullie je toch ook op plekken van het massa toerisme begeven.
    Henri en Corné wat zijn jullie daar aan het doen met de camper een buitendouche of zo de/monteren? De dikke V8 inmiddels helemaal in de vingers? omdat jullie nu ook angstaanjagende passen ermee durven rijden?
    groetjes DAGERJ
  2. Hennie:
    13 augustus 2016
    Wat een belevenissen allemaal. Ben benieuwd naar de volledige fotoserie. Nog heel veel plezier op jullie schitterende reis.
    Groetjes Hennie