Van Zion naar Las Vegas

13 augustus 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We wilden vanochtend een keertje iets minder vroeg opstaan. Corné zei gisteren: “Ik ben elke ochtend om zeven uur wakker, slaap niet eens uit tot acht uur. Als ik thuis ben en ik heb nog een week vakantie van school slaap ik elke dag tot één uur uit.” Dus werd het vanochtend ietsjes later. Lekker buiten ontbeten. Wat een prachtige camping is dit toch. De herten lopen zo tussen de tenten en campers door. Bij de uitgang van het park stond al een rij auto’s om het park in te gaan. Wij zaten al snel op de I 15, een Interstate. De maximum snelheid hier is 80 miles, maar wij houden het met de camper op max 65. Ook nu weer verbaasden we ons over de diversiteit aan landschappen op een relatief kort stuk. En de enorme vrachtwagens, soms zelfs met drie opleggers. Omdat we nu weer van mountain-time naar pacific-time gingen, hebben we er vandaag weer een uurtje langer. Rond de middag waren we in Las Vegas met als temperatuur 41-42 graden. Eerst even langs Road Bear, want we hadden een vraag over de televisie. Daarna naar de Walmart. De komende dagen zal het wat lastiger zijn om boodschappen te doen, dus wilden we e.e.a. inslaan. Misschien leuk om even wat te vertellen over die supermarkt. Het is een enorm grote winkel waar je van alles kunt krijgen: van drogisterij, doe-het-zelf, campingspullen, kleding, levensmiddelen. Kortom alles. Er ligt zelfs boerenkool! En dat bij 42 graden. Als je bij de kassa komt pakt de medewerker achter de kassa alle boodschappen in in plastic tasjes. Soms zelfs maar één of twee dingen in één tasje.
Nadat onze voorraad weer aangevuld was, snel naar de camping. In dit geval gewoon een geasfalteerd terrein met camperplaatsen. Maar ook met een zwembad. Daar konden wij het wel uithouden vanmiddag. Ook nog een was gedraaid, drogen was geen enkel probleem.
Tegen 18.00 uur met de shuttlebus naar The Strip. Daar hebben we dit keer hotel Caesars Palace bezocht. Alles in Romeinse sfeer tot de Trevi fontein toe. Het was er heel druk, waarschijnlijk omdat het zaterdagavond was. En ook hier in dit hotel weer honderden gokautomaten. Je weet echt niet waar je in verzeild raakt, het is bijna waanzin. Terug in onze camper voelden we nu wel een beetje de werking van de airco, vanmiddag kon die het bijna niet aan.
Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg. Op internet lazen we dat het bij Mono Lake, waar we naar toe gaan, ‘maar” 30 graden is.

1. Kees en Jeanne Fluyt:
    14 augustus 2016
    Wij genieten iedere dag van jullie mooie verhalen,en wat een prachtig reis is het. Gelukkig dat alles goed verloopt. Een goeie reis vandaag. Groetjes en liefs van ons, oom Kees en tante Jeanne
  2. Ma Witte:
    14 augustus 2016
    Bij ma de laptop weer via hotspot met internet verbonden om ma de foto's te laten zien.
    Ma: prachtige foto's allemaal en erg leuk om op deze manier een indruk te krijgen. Ook mooi om jullie te zien en jullie laatste verslag te lezen.
    Hier is het ook ongeveer 40 graden: 15 grd. voor de middag en 25 grd. na de middag :-)
    Ik krijg voldoende aanloop iedere dag dus, geen zorgen daarover Henri.
    Gerrit brengt iedere dag een print van het laatste reisverslag. Dat vind ik fijn.
    Nog veel plezier!
    Liefs van ma Witte.
  3. Jorien:
    14 augustus 2016
    Wij zijn nu net terug van Tsjechië. Konden daar niet inloggen en dus genieten van jullie verslagen en foto's. Ben er nu "ingedoken". Prachtig wat jullie allemaal zien. Erg mooie foto's! Fijn dat het allemaal volgens schema verloopt. Ben al weer benieuwd naar het vervolg. Blijf genieten!!
    Groeten van ons viertjes,
    Jorien