Eerste camperdag

4 augustus 2016 - Lake Mead National Rec. Area, Nevada, Verenigde Staten

6.00 uur was het dag. Ja, zo hebben we wat aan onze vakantie! Na een douche en de laatste spullen in de koffers gepakt te hebben, wilden we even in het hotel een ontbijtje nuttigen. Maar gewoon een broodje kaas dat ging niet lukken. Bijna alles was vet of zoet. Het verbaasde ons dat er ’s morgens om 6.30 uur mensen achter de gokautomaten zaten. Nog of alweer?
Buiten het hotel hadden we snel een taxi die ons naar het verhuurstation van Road Bear bracht. Na een twee uur durende uitleg mochten we er mee wegrijden. Spannend, hoor! Het was een kort ritje naar de Walmart, een heel grote supermarkt. Gelukkig hadden we thuis een boodschappenlijstje gemaakt, dat maakte het zoeken in de winkel wat makkelijker. Na de camper helemaal ingericht te hebben (koffers uitgepakt en boodschappen op de plek) reden we 13.30 uur richting Lake Mead. Het is dus meer dan “eventjes de camper ophalen”.
We hebben een prachtige camper. Naast de eethoek hebben we ook nog een extra tweepersoons bankje. Dat is lekker om onderweg op te zitten. Achterin een slide-out. Daarmee wordt de camper aan de achterkant een meter verbreed voor het tweepersoonsbed. Corné gaat slapen boven de cabine.
Las Vegas ligt in de woestijn en ben je de stad uit dan zit je echt direct in een gebied waar niets is. Alleen de weg. Fijn dat we er voor gekozen hadden deze dag niet zo ver te hoeven rijden. Na een uurtje waren we op de camping aan het meer. Een medewerkster van de camping instrueerde hoe we alles aan moesten sluiten. Dat heet hook-up. Dan heb je elektriciteit en water en je kunt je afvalwater dumpen. Het is erg warm en de airco draait dan ook op volle toeren. De kans op een Wi-Fi verbinding is klein, aldus de medewerkster van de receptie. Het lukte ons inderdaad niet.
Het uitzicht op het meer is prachtig. Lake Mead is een heel groot meer, midden in de woestenij. Er is wat watersport en je kunt er ook zwemmen.
We zijn blij dat we ons eigen ding hebben. De koelkast en diepvries zijn gevuld en vanavond gaan we lekker zelf koken: sla, aardappels en kip. Het klinkt oer-Hollands, maar na vier dagen steeds zoeken wat we zouden gaan eten, kijken we hier naar uit.

1. Gijs, Gerda en Bas:
    8 augustus 2016
    Wat een bijzondere beleving! Leuke foto's zeg!
    Net een bungalow op wielen, alleen het zwembad ontbreekt;)
    Veel plezier!