New York, dag 2.

2 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

We waren weer niet al te laat wakker. Waarschijnlijk nog wat Nederlands ritme in ons.Vanochtend vers brood, omdat Henri snel even naar de overkant ging om brood te halen. Daarna weer downtown, zoals ze het hier noemen. Allereerst naar Rockefeller Centre. Dit gebouw is één van de vele rondom Rockefeller Plaza. De lift bracht ons razendsnel naar de 70ste verdieping. Je snapt wel dat het uitzicht spectaculair is. In het zuiden downtown Ma​nhattan met in de verte het Vrijheidsbeeld. In het noorden Central Park, dat overigens tweemaal zo groot is als Monaco. Daarna te voet naar Grand Terminal Station, het centraal station van New York. In het moderne New York, waan je je hier in vroegere tijden. Vervolgens nog een keer gebruik gemaakt van de hop-on hop-off richting het noorden. Langs Central Park en o.a. door de wijk Harlem. Uiteraard ook nog een stuk door Central Park gelopen. Heel bijzonder, al dat groen tussen de hoogbouw.
We sluiten iets meer dan twee dagen New York af. Mooi dat we de sfeer van deze stad hebben mogen proeven. Ondanks de drukte, de diversiteit, de hectiek hebben we ons hier geen moment onveilig gevoeld. We kregen ook steeds vriendelijk antwoord op onze vragen. We kwamen in New York aan in de stromende regen, maar daarna hebben we fantastisch weer gehad.
Nu, 18.30 uur, terug op de kamer. We moeten er vannacht weer vroeg uit. Om 4.45 uur moeten we op het vliegveld zijn en de shuttle komt ons om 3.05 ophalen.

1. Kees en Jeanne Fluyt:
    3 augustus 2016
    Wat hebben jullie ontzettend veel gezien en gedaan, wij vinden het fantastisch dat wij op deze manier met jullie kunnen meegenieten. Nu op naar het volgende reisdoel.
  2. Kees en Jeanne Fluyt:
    3 augustus 2016
    Dat wordt dan LasVegas en dan begint het avontuur met de camper. Is het niet te vermoeiend en kan Corné het ook allemaal bijbenen? Jullie doen wel heel erg veel indrukken op. Nog veel plezier en goeie reis met de camper. Liefs van ons
  3. Geery Petra Peters van Ton:
    3 augustus 2016
    wat leuk om zo met jullie mee te reizen, en door de mooie plaatjes die jullie laten zien leeft het nog meer.
    Geniet nog maar verder ,dan genieten wij met jullie mee!