Page met Antelope Canyon

9 augustus 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend waren we met het opstaan een beetje in de war. De mobiel van Henri stond op 7.00 uur en zijn horloge op 6.00 uur. De staat Arizona heeft mountain-time, drie uur vroeger dan New York. Maar in sommige delen van Arizona hebben ze zomertijd. Dat was zo in Monument Valley. De wekker gezet op de mobiel en die stond dus nog een uurtje vroeger. Het was pas 6 uur. Nog maar weer even terug naar bed. Niet te lang, want we wilden op tijd weg naar Antelope Canyon. In Nederland hadden we al een reservering gemaakt voor een tour. Deze hadden we gisteren per mail bevestigd. Maar omdat we niet helemaal zeker waren of dat gelukt was, wilden we op tijd gaan.
Eenmaal daar bleek alles in orde. Je mag alleen met een gids, een Navajo, de canyon in. Het was heel druk. Wij hadden de tour van 10.40 uur, maar gingen pas 11.30 uur de canyon in. Tot die tijd stonden we buiten in een heel lange rij en de snikhete zon. Advies was dan ook: zonnebril, hoed, insmeren, dichte schoenen aan en drie flesjes water per persoon. Maar het was het wachten meer dan waard. De canyon zit geheel onder de grond en heeft smalle openingen naar boven. Hierdoor komt zonlicht naar binnen en dat geeft een prachtig kleurenspel. We maakten met de gids een tour van een uur door de canyon.
We hadden nog op het programma staan om naar Horseshoe Bend te gaan, maar gezien de warmte kozen we voor zwemmen in het meer. Heerlijk die duik in het koele water. Dat is natuurlijk ook vakantie. We willen zo veel mogelijk zien, maar even “niets” is ook lekker. Bovendien is het heel warm hier. Daar word je wat minder actief van. We drinken liters water per dag. In het bagageruim hebben we een voorraad waterflessen en telkens leggen we er een aantal van in de  koelkast.
’s Avonds lekker de BBQ aangestoken. Naast een eigen picknicktafel hebben we ook een eigen BBQ op de plek. Heel handig. Aansteken, eten en uit laten branden. Klaar. BBQ is populair bij de Amerikanen.
Nu het verslag maken en niet te laat naar bed. We willen morgenochtend niet te laat vertrekken richting Bryce Canyon.

1. Antine:
    10 augustus 2016
    Wat een prachtige foto's weer.
    Geniet ook maar van het mooie weer. Hier is het regelmatig regen. Tja en er zijn mensen die nog gewoon aan het werk zijn. Ik ga snel mijn tanden poetsen en richting Ochten. Fijne dag! Xx